18/10/2017

Kollegorna på jobb hade fixat superbra pressar till min b-day. Vinglas (som jag ska köpa fler av för att de är väldigt najs att dricka ur☺️), vin, kokbok, ljus, en princess-mugg o ett fint kort med en massa bilder på mig haha. 


Igår hade jag bästa dagen på jobb hittills. 
Vi hade team-building dag o spelade laser tag o escape-room. Escspe-room kan va det roligaste någonsin! Vet inte om det finns liknande i Sverige? Men iaf, man blev inlåst i ett rum o hade 60 minuter på att ta sig ut! Började med en ledtråd som ledde till koden till nästa ledtråd, rum etc. Målet va att lista ut alla ledtrådarna o öppna alla rum o ta sig ut innan de 60 minuterna gått! Superkul va det 😃 
Kom tillbaka till jobb o fick direkt ett telefon samtal om en tik som valpade, hon hade haft gröna föytningar för flera timmar sedan utan att någon valp kommit. Gröna flytningar får de om moderkakan har lossat, det blöder då o blodet oxiderar till en grön färg. Sp gröna flytningar innan första valpen  =bad news. Så vi bad de att komma ner direkt för undersökning. Det visade sig att hon inte va öppnad tillräckligt o vi kunde känna toppen av en stor valp i kanalen. Det blev kejsarsnitt! 
Tråkigt för hunden men bra för mig! Nu känner jag mig absolut säker med att göra de utan annan vet i byggnaden. 
8 valpar, alla utom den som va fast i kanalen överlevde ❤️


Kommentera här: