03/10/17

Känns verkligen inte som bild 1. Keep calm im a vet. Jobb har väl egentligen varit ok. Men förra veckan va verkligen pts-week (put to sleep). Räknade 7. Det va jobbiga avlivningar också, hundar o katter som va ca 15 år plus. Helt klart värsta med jobbet. Att göra/se folk så ledsna. Jag blir också påverkad o har varit  rätt låg de senaste kvällarna. Speciellt igår när jag dessutom fick ett complaint som jag inte vet vad det  kommer hända med. Det är ofta man får silly complaints som att jag inte gullade tillräckligt med någon skattunge. Men denna tog jag till mig. Orkaa. 

Bra saker som hänt denna veckan är att jag opererade bort en tumör som va väldigt aggressiv o jag fick bort hela, så hunden slipper chemo. Jag gjorde en väldigt sjuk hund frisk när en Annan vet inte lyckats diagnostisera felet. Jag har haft två kaniner som inte åt till att äta igen, o botat typ tre öroninfektioner. Jag har gjort upp en treatment plan för en chronisk ögonpatient som har en klurig djurägare jag tidigare inte gillade men hon verkar nu va på min sida. Alltså ja, jag gör mycket bra också, måste fokusera på det istället för att lägga energi på de dåliga. 

Vi va på en liten utflykt förra söndagen till peak district. Lee klättrade lite, vi gick en liten walk o sen blev det sunday roast 😋

Köket går sakta men säkert. Granit uk är här o mäter upp för köksbänken nu. Hopps hoppas de kommer innan mamma o pappa kommer hur nästa vecka. Lee o ben ska göra klart köket o golvet denna veckan hopps jag. 
Mitt mission idag är att städa upp o köra alla kartonger o frigolit till tippen. Wohoo 😆😃👍👏

Kommentera här: