25/12/16

MEEERRY CHRISTMAS!! Idag är det jul i England ❤️jag vaknade för några timmar sedan o har hunnit med att rensa ut rummet på lite saker o leka med Freja haha. Såååå mycket mer givande att ha en kanin idag än när jag va 8 år. När man kan lite mer om deras sociala beteende o hur man ska hantera de på ett rättvist sätt.
Tillexempel ska man lyfta/bära kaniner så lite som möjligt. Det finns inget mer stressande för en kanin än att bli upplyft, de är bytesdjur o associerar detta med att bli uppplockad av ett rovdjur. Jag har endast lyft henne när jag måste (in o ur transportbilen tex) o gosar istället med henne på marknivå. För två dagar sedan hoppande hon till varje gång min hand närmade sig. Genom att ha tagit allt på hennes nivå o hon har fått upptäcka mig så har hon lärt sig att jag inte är farlig o imorse kom hon självmant upp till min hand för en liten cuddle, o så la hon sig raklång- ett tecken på att hon va väldigt avslappnad ❤️

Nu ska jag gå ner o öppna julklappar o äta lite frulle ⛄️🎅🏻

Kommentera här: