31/10/16

Vilken jävla dag alltså. Började morgonen med att mötas av 4 patienter som lagts in under helgen. Sen är min första admitt sjuk o behöver behandling innan vi kan genomföra operationen. Ägaren har tagit ledig denna veckan o kan absolut inte lämna in djuret nästa vecka för då jobbar hon igen.
Absolut fullbokat med operationer denna o nästa vecka eftersom det är höstlov här nu. Vi har fått planera o boka in så många patienter idag. Jag kände mig lite lost mest hela dagen, va ensam vet idag o ville dubbelkolla så mycket logistik o planering med min boss.

En av våra in-patients idag va en supergullig katt som jag helt klart hade adopterat om vi hade haft ett hus redan. Rspca ville inte ha med den att göra eftersom den va helt frisk. O personen som hittat honom ville inte ta honom. Som tur va tog en av tjejerna i receptionen honom. Det kommer ju in hemlösa katter ganska ofta så det kommer nog en till mig i vår ☺️

Kommentera här: